Newsletter

F2F-Trust – un proiect mai actual ca niciodată

Când am gândit Proiectul F2F-Trust am știut că este unul de viitor, luând în calcul datele rezultate din analizele Eurostat și de la nivelul țărilor participante.  Realitatea ultimelor luni ne-a arătat că viitorul a devenit prezent, mult mai repede decât ne-am aștepat și că proiectul nostru este unul de maximă actualitate, nu doar pentru sectorul meșteșugurilor – pe care l-am avut în vedere – ci și pentru alte domenii în care vânzarea produselor se desfășura, cu preponderență, în mediul real, în cadrul evenimentelor publice, din păcate, profund afectate de criza COVID 19.

Prin urmare, F2F-Trust vine ca o soluție, la timpul potrivit și la îndemâna persoanelor care activează sau speră să activeze în aceste domenii.

Proiectul nostru vizează dezvoltarea competențelor de marketing digital și comerț electronic ale acestor persoane,  precum și dezvoltarea competențelor de mentorat ale persoanelor cu experiență, capabile să o transmită celor care au nevoie să crească din punct de vedere personal și profesional.

Astfel, Proiectul F2F-Trust se adresează persoanelor, în mod special femeilor, dar fără a limita, care activează, cu preponderență, în domeniul artizanatului/ meșteșugurilor și care nu sunt foarte eficiente în promovarea produselor proprii, datorită lipsei de cunoștințe/ experiență, precum și persoanelor cu experiență, cu accent pe cele care nu sunt active pe piața muncii, din cauza unor obstacole din viața personală, deși și-ar dori acest lucru.

O posibilă soluție pentru ambele grupuri este mentoratul, un proces care îmbină în mod armonios, munca și viața de familie, transferă cunoștințe și experiențe, persoanelor care au nevoie să-și îmbunătățească productivitatea.

În sensul celor exprimate mai sus, în cadrul proiectului va fi dezvoltat un program complet de instruire mentor – persoană mentorată, disponibil on-line, gratuit, care se adresează, în paralel:

  1. Persoanelor (în mod special femei tinere din mediul rural) care activează/ ar dori să activeze în domeniul meșteșugurilor/ artizanatului, având abilități care le recomandă pentru acest domeniu – potențiali învățăcei; aceste persoane au nevoie de sprijin pentru a înțelege adevărata valoare a muncii lor și pentru a-și dezvolta abilitățile necesare pentru comercializarea, în mod adecvat, a creațiilor proprii. Prin urmare, instruirea pentru acest grup țintă se va axa pe dezvoltarea competențelor antreprenoriale, de marketing digital și comerț electronic, precum și pe conceptul de mentorat sau beneficiile pe care le pot avea, de pe urma unui astfel de proces, pentru a converti roadele muncii în venituri adecvate și pentru a-și dezvolta micile afaceri;
  2. Persoanelor (în mod special femei inactive pe piața muncii) cu un nivel ridicat de experiență/ cunoștințe – potențiali mentori; proiectul F2F-Trust oferă acestui de-al doilea grup țintă posibilitatea de a-și dezvolta competențele de mentor, competențe care să întregească experiența anterioară de marketing, management, financiară, de formator sau alte competențe și, prin urmare, șansa de a se reactiva, de a nu-și risipi experiența și cunoștințele. Potențialii mentori vor fi instruiți, pas cu pas, cum să conducă procesul de mentorat, să ofere un ghidaj susținut persoanelor aparținând primului grup țintă, să le ofere acestora o perspectivă asupra fundamentelor antreprenoriatului, să le sprijine să dobândească cunoștințele, abilitățile, modul de gândire și încrederea pentru a depăși diversele obstacole cu care se confruntă. Un mentor care cunoaște caracteristicile și mecanismele pieței, poate oferi îndrumare legată de practicile și oportunitățile locale, fiind astfel, o resursă extrem de valoroasă.

Prin urmare, programul de instruire se va axa pe conceptul și procesul de mentorat, precum și pe utilizarea eficientă a tehnicilor și instrumentelor de comerț electronic, F2F-Trust propunând un model câștig-câștig pentru ambele categorii de persoane care sunt, de altfel, beneficiarii finali ai acțiunii. Mentorii și persoanele mentorate vor împărtăși aceleași obiective, își vor asuma aceleași riscuri și același destin – de a atinge succesul. Mentorii vor fi parte a afacerii pentru care oferă îndrumare.  Ei au posibilitatea de a obține atât satisfacții financiare, cât și personale, văzând cum cresc afacerile ca urmare a acțiunilor lor. În plus, este posibil ca între mentori și persoanele mentorate să se încheie parteneriate de afaceri, în viitor.

În concluzie, mentoratul va conduce la îmbunătățirea productivității și condiției socioeconomice a ambelor categorii de grupuri țintă.

Pe termen lung, proiectul va contribui la dezvoltarea economică prin crearea de oportunități de ocupare sau prin stimularea dezvoltării activităților economice independente.

Proiectul, cu o durată de 24 de luni, a debutat la data de 01.12.2019 și are ca și parteneri: MEU, Turcia – coordonator; Universitatea AHBV, Turcia; Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale, România; ZARIF, Slovacia; Asociația ”Produs în Bistrița-Năsăud”, România; POINT LLC, Turcia; TAKIDD, Turcia; VsI, Lituania; ITeE-PIB, Polonia; Association DiR, Polonia.

One thought on “F2F-Trust – un proiect mai actual ca niciodată

  1. Morariu Emilia spune:

    Un proiect frumos si generos, care ar putea redimensiona micile afaceri mestesugaresti, pregatindu-le pentru saltul la alt nivel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *