Asociația “Produs în Bistrița-Năsăud” implementează, în calitate de partener, Proiectul F2F-Trust, finanțat prin programul Erasmus+, Parteneriate Strategice.
Proiectul se adresează persoanelor, în mod special femeilor, care activează în domeniul artizanatului/ meșteșugurilor, dar nu sunt foarte eficiente în promovarea produselor proprii, datorită lipsei de cunoștințe/ experiență, precum și persoanelor cu experiență care nu sunt active pe piața muncii, din cauza unor obstacole din viața personală, deși și-ar dori acest lucru.
O posibilă soluție pentru ambele grupuri este mentoratul, un proces care îmbină în mod armonios munca și viața de familie, transferă cunoștințe și experiențe, persoanelor care au nevoie să-și îmbunătățească productivitatea.
Din perspectiva proiectului, mentorii sunt acele persoane conștiente de provocările pe care le au micile afaceri, au abilitatea de a identifica și beneficia de oportunități în vederea reflexiei și împărtășirii de experiențe.
F2F-Trust propune un model câștig-câștig pentru ambele categorii de persoane, care sunt, de altfel beneficiarii finali ai acțiunii.
În cadrul proiectului va fi dezvoltat un program de instruire care se adresează, în paralel:
- persoanelor din mediul rural care activează/ ar dori să activeze în domeniul meșteșugurilor/ artizanatului, având abilități care le recomandă pentru acest domeniu; pentru acest grup țintă, instruirea se va axa pe dezvoltarea competențelor de marketing digital și comerț electronic, precum și pe conceptul de mentorat și beneficiile pe care acest grup țintă le poate avea de pe urma unui proces de mentorat, pentru a converti roadele muncii în venituri adecvate și pentru a-și dezvolta micile afaceri;
- persoanelor cu un nivel ridicat de experiență/ cunoștințe, în special celor inactive pe piața muncii;
Proiectul F2F-Trust oferă acestui grup țintă șansa de a se reactiva, de a nu-și risipi experiența și cunoștințele. Aceste persoane vor avea posibilitatea de a-și dezvolta competențele de mentori, competențe care să întregească cunoștințele și experiența anterioară de marketing, management, din domeniul financiar, al formării profesionale sau altele.
Prin urmare, programul de instruire F2F-Trust se va axa pe conceptul și procesul de mentorat, precum și pe utilizarea eficientă a tehnicilor și instrumentelor de comerț electronic.
Proiectul a debutat la 1 decembrie 2019 și are o durată de 24 de luni.
Consorțiul este compus din: Universitatea din Mersin – Turcia (lider de parteneriat), Universitatea din Ankara – Turcia, Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale – România, ZARIF – Slovacia, Asociația ”Produs în Bistrița-Năsăud” – România, POINT LLC – Turcia, TAKIDD – Turcia, VsI – Lituania, ITeE-PIB – Polonia.
Urmăriți-ne pentru a afla mai multe detalii!