Newsletter

self-Learn – Stadiul și filosofia proiectului (RO)

self-Learn – Stadiul și filosofia proiectului

Din momentul lansării, în luna Decembrie a anului 2022, proiectul self-Learn a înregistrat progrese în proiectarea și dezvoltarea conținutului programului de formare ce va fi disponibil prin intermediul aplicației self-Learn șicare este structurat pe trei piloni: I.Comunicare – Înțelegerea de conținuturi complexe,II. Abilități numerice – Raționament logico-matematic, III. Competențe digitale și este adaptat nevoilor particulare ale adulților.

Fiecare dintre cei 3 piloni este abordatpe două niveluri cu grad diferit de dificultate. Pentru nivelul 1: Pilon I. competențe de comunicare – utilizatorii să poată identifica ușor informațiile, din texte obișnuite și să poată urma instrucțiuni scrise, din documente simple; Pilon II abilități numerice – utilizatorii să poată interpreta cifrele și să le poată folosi pentru a efectua operații cantitative simple, când acestea sunt concrete și familiare; Pilon III. Competențe digitale – utilizatorii să poată folosi propriile telefoane smart pentru a efectua apeluri și a utilize aplicațiile disponibile. Pentru nivelul 2: Pilon I. competențe de comunicare – utilizatorii să poată înțelege conținuturi de comunicare complexe, utile în viața cotidiană – alfabetizare funcțională; Pilon II.abilități numerice – utilizatorii să poată rezolva probleme de calcul numeric mai complexe, utile în viața și activitatea lor; Pilon III. Competențe digitale – utilizatorii să știe cum pot să-și promoveze munca (prin e-mail, Internet, utilizând aplicațiile și social media de pe telefonul smart, etc.). Scopul nostru este ca utilizatorii aplicației self-Learn să atingă aceste niveluri.

Conținutul programului de formare, precum și Cursul de formare a mentorilor vor avea o abordare inovatoare, care va permite integrarea, într-un mod ușor,pe telefoanele mobile smart, prin intermediul aplicației și a portalului self-Learn.

De asemenea, testele de evaluare a nivelului competențelor, PRE și POST formare, sunt în curs de dezvoltare. Testul de evaluare PRE are în vedere autoevaluarea nivelului de acces la programul de formare alviitorilor cursanți – dacă aceștia vor urmaprogramul de formare pentru Nivelul 1 sau pentru Nivelul 2.Testul de evaluare POST va fi folosit pentru a măsura progresul individual al cursanților și, de asemenea, pentru a evalua rata de succes a proiectului.

În același timp, experții tehnici ai echipei self-Learn au dezvoltat platforma proiectului disponibilă pe www.self-Learn.eu, și au conceput prima variantă a Aplicației Mobile.

Filosofia self-Learn se bazează pe următoarele idei: învățarea pe tot parcursul vieții este o formă de educație inițiată de noi înșine, care ne poate modela calea către împlinirea și satisfacția personală; nu există persoane „cu un nivel scăzut de inteligență”, deoarece fiecare dintre noi dispune, în mod unic, de un amalgam de capacități dezvoltate = „inteligențe”, înnăscute sau dobândite, în anumite domenii și, din diverse motive, capacități mai puțin dezvoltate, în alte domenii; avem, întotdeauna, ceva de învățat din fiecare experiență, cunoștințele noastre pot fi mereu reîmprospătate și putem adăuga oricând plus valoare bagajului nostru de competențe. Prin urmare, dat fiind faptul că un nivel mai scăzut de competențe în anumite domenii nu înseamnă „un nivel scăzut de inteligență”, credem că fiecare dintre noi dorim să ne îmbunătățim/ reîmprospătăm, prin studiu individual, nivelul de competențe, în cel puțin unul dintre domeniile de o importanță majoră pentru existența și progresul nostru pe care le acoperă proiectul self-Learn: comunicare – înțelegere de conținuturi complexe; calcul și rationamentlogico-matematic; competențe digitale.

Lasă un răspuns