Newsletter

self-Learn – o călătorie într-o lume în continuă evoluție, bazată pe tehnologie

Suntem conștienți de faptul că multe persoane adulte se confruntă cu bariere semnificative în viața de zi cu zi din cauza lacunelor în înțelegerea textelor complexe, efectuarea de calcule și raționamente logico-matematice elaborate, și în lumea digitală. Proiectul self-Learn răspunde acestor provocări oferind instrumente de învățare individuală, pe dispozitive mobile, care le permit să-și evalueze propriile abilități, să urmeze căi de învățare personalizate și să facă progrese semnificative în propria dezvoltare.

Accesibilitatea instrumentelor self-Learn este o schimbare pentru cursanții adulți, în special pentru cei care trebuie să își împartă timpul între muncă, familie sau alte angajamente care îi împiedică să participe la învățarea tradițională de la clasă. Plasând dezvoltarea direct în mâinile lor, proiectul self-Learn le oferă șansa de a învăța și a se perfecționa comod, în propriul ritm, eliminând multe dintre obstacolele tradiționale în calea educației. Prin chestionarul inițial, cursanții își pot identifica nivelurile actuale de abilități și pot urma căi de învățare personalizate, concepute pentru a răspunde nevoilor lor specifice.

Acest proces nu numai că se adresează cursanților individuali, dar permite și formatorilor să înțeleagă mai bine provocările și punctele lor forte, permițând abordări de formare mai bine direcționate.

În plus, self-Learn vizează implicarea familiei în procesul de formare, o caracteristică care este, de cele mai multe ori, neglijată în educația adulților. Astfel, self-Learn furnizează resurse pentru ca unii membri ai familiei să le ofere sprijin celorlați membri care doresc să-și îmbunătățească competențele, promovând un mediu de învățare incluziv, ce promovează o cultură a învățării pe tot parcursul vieții la domiciliu.

De asemenea, impactul proiectului self-Learn se extinde la o scară mai largă decât cea care include dezvoltarea abilităților individuale. Prin dotarea adulților cu competențe esențiale, proiectul contribuie la obiective care privesc grupuri sociale mai ample, inclusiv la reducerea șomajului, creșterea incluziunii sociale și creșterea productivității economice.

În plus, proiectul self-Learn are potențial de a fi replicat în alte contexte. Deși în prezent se concentrează pe adulții cu un nivel scăzut de calificare, designul flexibil al platformei înseamnă că aceasta poate fi adaptată pentru o gamă largă de contexte educaționale, inclusiv tineri adulți, migranți și persoane care reintră pe piața muncii. Această flexibilitate o transformă într-o resursă valoroasă pentru viitoarele proiecte în domeniul educației adulților, permițând formatrolor să ghideze cursanții în călătoria lor către dobândirea competențelor esențiale, ajutându-i să se dezvolte într-o lume în continuă evoluție, bazată pe tehnologie.

 

Leave a Reply